duminică, 24 martie 2013

Inceput de sezon

Anul acesta ma axez pe triatlon la modul serios :)
Daca in ultimii trei ani am participat la triatloane, ele nu au facut parte dintr-o schema mai mare a lucrurilor, ci au fost presarate pe ici pe colo, printre concursuri de alergare montana, adventure, maratoane si ultramaratoane.

Motivul pentru aceast aparent haos competitional a fost sa incerc cat mai multe chestii, sa invat din ele, sa vad ce imi place cu adevarat. La unele dintre curse participand de la prima editie mi se parea normal sa vin an dupa an, pentru ca a fost fain, sau pentru ca simteam ca pot mai bine, desi nu se potriveau deloc cu obiectivele mele principale de sezon (de exemplu participare la Maraton 7500 cu 3-4 saptamani inainte de Ironman).

Toate acestea au fost experiente minunate, dar fara prea mare legatura intre ele, fara sa simt ca se compun intr-un tablou frumos si cu sens, pe care sa ma vad continuandu-l si la 70 de ani. Ceea ce are sens pentru mine ca obiectiv sportiv suprem este atingerea performatei fizice maxim posibile in conditiile unei vieti langa familie, cariera si diverse alte preocupari. Ceea ce nu pot face risipindu-mi energia in toate activitatile posibile de anduranta :)

Initial as fi zis ca alergarea si in special alergarea montana este sportul to die for. Dar o serie lunga de accidentari pe care le-am avut in perioadele de focus pe alergare mi-au schimbat un pic parerea.
Am si facut greseli, dar de multe ori mi s-a intamplat beleaua cand m-a straduit sa fac totul ca la carte, si asta m-a cam indepartat de alergare ca sport unic, descoperind triatlonul (ceea ce s-a intamplat in timpul unei periostite).

Asa ca iata lista mea de curse principale pe anul asta, si timpii urmariti:

Target-urile le voi mai ajusta probabil pe parcurs, insa in momentul de fata la cum merg pregatirile, astea sunt asteptarile.

Ca curse pregatitoare sunt o serie de 3-4 semimaratoane in perioada martie-aprilie-mai (unul a trecut deja, la Brescia - 1h37 de care sunt foarte multumit avand in vedere ca aveam niste picioare de plumb dupa zilele anterioare de schi), o cursa de ciclism in Thassos, iar dupa Ironman-ul din iulie, daca imi recapta repede starea fizica/psihica buna mi-as dori sa pot participa la toate triatlonele ce compun Grand Prix-ul de sosea.

Cateva date din perioada de pregatire de baza

(12 saptamani, 12 dec 2012 - 10 mar 2013)


Proportia fiecarui sport in antrenamente:



Numarul de ore saptamanal ( lini neagra inseamna cat aveam planificat, barele albastre sunt cat am reusit sa fac):




Saptamana a 4-a - entorsa (accident stupid la alergare in stare de ebrietate de Anul Nou), revenire rapida cu gheata si inot mult in perioada asta
Saptamanile 6-7 - viroza crunta, sunt bucuros totusi ca am reusit sa mentin un nivel decent de antrenament neratand cateva sesiuni cheie
Saptamana 10 - competitie Winter Tri, am redus un pic volumul
Saptamanile 11-12- vacanta de schi, program un pic dat peste cap, dar a inclus un semimaraton, 4 zile 5-6 ore zilnic schi, o zi schi fond, cateva alergari intense hill-repeat (ca nu am putut gasi vre-o portiune plata pe-acolo)

Evolutia overall:



Linia albastra este Chronic Training Load, indicator folosit pentru a cuantifica fitness-ul.
Linia roz este Acute Training Load, adica media incarcarii pe ultimile 6 zile, cu alte cuvinte, o masura a oboselii.
Pentru a castiga fitness trebuie ca ATL > CTL, ceea ce pana acum s-a intamplat.
Linia portocalie este Training Stress Balance care este diferenta dintre ATL si CTL, un indicator pentru "prospetime".
Ultima portiune punctata arata evolutia lucrurilor daca m-as opri din antrenament.
Explicatii mai detaliate ale acestor concepte aici.

Impartirea pe zone de puls:


Aici se vede ca cea mai mare parte din timp am petrecut-o in zona 2, ceea ce este in general recomandat pentru aceasta perioada cand accentul se pune pe antrenamentele moderat aerobe de durata mai mare.

Train smart!

2 comentarii:

  1. Felicitări Sergiu pentru decizia de focusare a participărilor la concursuri si bafta la antrenamente!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pretenash, mie mi se pare ca "te cam arunci in val" cu timpii de concurs, oricum ar fi eu iti doresc numai bine si succes in indeplinirea obiectivelor!

    RăspundețiȘtergere